Beställningsvillkor

Köpvillkor

När du gör en beställning på FRAjul.se ingår du ett avtal med Piratprylar AB (556904-1477), som även driver The Pirate Shop.
Om ingenting annat avtalats skriftligt med oss gäller villkoren nedan.

Utöver villkoren nedan skyddas du även av distanshandelslagen, konsumentköplagen och EU:s konsumenträttsdirektiv (2011/83/EU).

Betalning

Alla betalsätt är utan avgifter! Undantaget avgifter som kan tillkomma ifall du inte betalar din faktura innan förfallodatum)

Vid engångsköp eller prenumeration kan du betala med:

  • Autogiro via GoCardless
    Fyll i ditt kontonummer och godkänn transaktionen med BankID. Orderbeloppet dras efter ungefär en vecka från det konto du uppgett. Autogiro kan användas även om du bara gör ett engångsköp.
  • Kortbetalning
    Du kan betala med Visa eller MasterCard. Vi behandlar aldrig dina kortuppgifter, de hanteras av vår transaktionspartner och överförs alltid via krypterad anslutning.
  • Bankgiro/Faktura
    Din order skickas ut tillsammans med en faktura som ska betalas till vårt bankgiro inom 14 dagar, ingen faktureringsavgift tillkommer. Vid skriftlig betalningspåminnelse tillkommer en påminnelseavgift.

Vid engångsköp erbjuds utöver ovanstående även:

  • Swish eller Trustly (via Payson)
    Via Payson kan du betala köpet med Swish, eller direkt från ditt bankkonto genom betaltjänsten Trustly.
  • Klarna
    Direktbetalning eller faktura genom Klarna Bank.

Prenumeration

Om du valt att beställa i form av en prenumeration, kommer din order att upprepas den 1 december varje år. Du kan när som helst avbryta din prenumeration – du betalar dock fortfarande för ordrar som hunnit skickas innan din uppsägning nått oss.

Årsbeloppet korrigeras i enlighet med PostNords eventuella prisändring på frimärken, i övrigt är du skyddad mot prishöjningar.

Leverans

Att få din order hemskickad kostar i år 19 kr
(ett inrikesfrimärke + 4 kr för orderhantering/transaktionskostnader).

Ångerrätt

Du har, enligt distansavtalslagen och konsumenträttsdirektivet, rätt att ångra din order inom 14 dagar från den dag du har tagit emot leveransen.

Vid ångrat köp betalar du som kund returfrakten, vi återbetalar det fulla belopp du betalat för varan.

Du har rätt att öppna, undersöka och prova varan. Om returnerad vara inte är i väsentligen oförändrat skick kan avdrag för varans värdeminskning komma att ske vid återbetalning.

Reklamationsrätt

Är något fel på en vara vi levererat? Eller är det fel vara? Ingen fara, vi löser det!

Du har rätt att reklamera ursprungliga fel upp till tre år efter köptillfället, men vi uppskattar om du kontaktar oss via e-post så snart som möjligt.

Personuppgiftshantering

Piratprylar AB hanterar de personuppgifter du sälv uppger, tillsammans med ditt ipnummer, för att administrera din order. Delar av din order kan levereras av externa leverantörer, de kommer då få del av din adress samt en lista på de varor som ska skickas från dem. Därtill kommer dina personuppgifter att lämnas till bank/betalningsförmedlare, samt det fraktbolag som transporterar din leverans.

I enlighet med personuppgiftslagen har du rätt att, en gång per år, kostnadsfritt begära ett registerutdrag över den information vi behandlar om dig. En sådan begäran skickas skriftligt till Piratprylar AB, Styrbjörnsvägen 3, 126 55 Hägersten.

Tvistlösning – om vi inte kommer överens

Vi gör vårt bästa för att lösa alla problem direkt med dig, så börja alltid med att kontakta oss! 🙂

Om vi inte kommer överens kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), som utan kostnad gör en behandlar tvisten genom en förenklad version av domstolsprocess. ARNs beslut är inte tvingande, men vi respekterar normalt deras bedömning.

Om du bor i ett annat EU-land än Sverige görs ARN-anmälan lättast via Europaparlamentets tjänst Online Dispute Resolution.

I sista hand kan du låta tvisten avgöras av svensk domstol.

Kontaktuppgifter

Piratprylar AB
Styrbjörnsvägen 3
126 55 Hägersten

info [at] piratprylar [dot] se

Telefon: 070 257 00 00